LCV Launches National Ad Campaign Praising Allies for Leadership on Public Health & Clean Energy

Contact: Jeff Gohringer, (202) 454-4573 or jeff_gohringer@lcv.org

21 Nov 2013  |  Intern Admin

Traducción en español abajo

WASHINGTON, D.C. – The League of Conservation Voters (LCV) today launched a $1 million national television ad campaign thanking five members of Congress for protecting public health and promoting clean energy jobs. The ads, which praise Senators Harry Reid, Brian Schatz and Kay Hagan, and Representatives Pete Gallego and Scott Peters, will begin running today in their states and districts.

“These environmental allies are standing up to the Tea Party and working across the aisle to help break the gridlock in Washington. We’re proud to defend their leadership protecting public health and promoting clean energy in the face of attacks from Big Oil and corporate polluters,” said Gene Karpinski, President of the League of Conservation Voters.

The campaign includes television and print ads thanking Senators Harry Reid, Brian Schatz and Kay Hagan, and Representatives Pete Gallego and Scott Peters for taking action in the face of gridlock in Washington and attacks from Big Oil, corporate polluters and their allies in Congress. The ads highlight their votes, sponsorships and leadership in Congress on critical issues including clean energy economy, mercury pollution, and clean water.

Their leadership comes at a time when polluter-funded outside groups and their Congressional allies are trying to weaken the clean energy industry. LCV urges their constituents to contact these members to thank them for defending public health and promoting clean energy.

LCV Lanza Campaña Publicitaria Nacional Elogiando a sus Aliados por su Liderato en la Salud Pública y la Energía Limpia

WASHINGTON, D.C. – La Liga de Votantes por la Conservación del Ambiente (LCV) lanzó hoy una campaña publicitaria en televisión nacional por $1 millón agradeciendo a cinco miembros del Congreso por proteger la salud pública y promover los empleos en el área de energía limpia. Los anuncios, que elogian a los senadores Harry Reid, Brian Schatz y Kay Hagan y a los representantes Pete Gallego y Scott Peters, comenzarán a transmitirse hoy en sus estados y distritos.

“Estos aliados del ambiente están enfrentándose al ‘Partido del Té’ (‘Tea Party’) y trabajando con los miembros del otro partido para ayudar a superar el estancamiento en Washington. Estamos orgullosos de defender su liderazgo protegiendo la salud pública y promoviendo la energía limpia frente los ataques de las grandes petroleras y las empresas contaminantes,” dijo Gene Karpinski, presidente de la Liga de Votantes por la Conservación del Ambiente.

La campaña incluye anuncios de televisión y publicidad impresa elogiando a los senadores Harry Reid, Brian Schatz y Kay Hagan y a los representantes Pete Gallego y Scott Peters, por tomar medidas frente a la parálisis en Washington y los ataques de la industria petrolera, los contaminadores corporativos y sus aliados en el Congreso. Los anuncios destacan sus votos, la legislación que patrocinan y su liderazgo en el Congreso en temas críticos como la economía de la energía limpia, la contaminación por mercurio, y el agua limpia.

Su liderazgo se produce en un momento en el que los grupos externos financiados por los contaminantes y sus aliados en el Congreso están tratando de debilitar la industria de energía limpia. La LCV insta a los votantes a contactar a estos miembros del Congreso y agradecerle por defender la salud pública y promover la energía limpia.