LCV Statement on Clean Power Plan Oral Arguments

Contact: Seth Stein, (202) 454-4573 or seth_stein@lcv.org

September 27, 2016

Lee esto en español, mira abajo.

Washington, DC – In response to the U.S. Court of Appeals for the District of Columbia Circuit hearing oral arguments over the Clean Power Plan, LCV State Policy Director Bill Holland issued the following statement:

“Today marks a big day for the single biggest step our country has ever taken to tackle climate change. We are confident that the Clean Power Plan will be upheld by the courts – it has a strong legal foundation in the Clean Air Act, is consistent with other EPA air pollution reduction programs, and is the result of unprecedented public input and stakeholder engagement.

“Let’s be clear, opposition to this commonsense plan is not about the merits – it’s about Big Polluters’ political allies trying to protect the fossil fuel industry’s profits. Climate change is an urgent threat, which is already taking a toll on communities across the country including droughts, wildfires, sea level rise, and more extreme weather. It is simply unacceptable that the threats posed by climate change and the health impacts of relying on dirty sources of energy fall disproportionately on low income and communities of color. Given the clear benefits of climate solutions and the threat of inaction, many states are already moving forward and those who wait risk being left behind.”

PARA DISTRIBUCIÓN INMEDIATA
Contacto: Betsy Lopez-Wagner, 202-454-4570 o Betsy_Lopez-Wagner@lcv.org
Martes 27 de septiembre de 2016

Declaración de la LCV sobre los Argumentos Orales del Plan de Energía Limpia (Clean Power Plan)

Washington, DC – En respuesta a los argumentos orales durante la audiencia en la Corte de Apelaciones de EE.UU. para el Circuito del Distrito de Columbia sobre el Plan de Energía Limpia hoy, el Director de Política Estatal de la LCV Bill Holland emitió la siguiente declaración:

“Hoy se celebra un gran día por el más grande paso que nuestro país ha tomado para combatir el cambio climático. Estamos seguros de que el Plan de Energía Limpia será confirmado por los tribunales – cuenta con una sólida base legal en la Ley del Aire Limpio, es consistente con otros programas de disminución de contaminación del aire de la EPA, y es el resultado de una opinión pública y participación sin precedentes de las partes interesadas.

“Seamos claros, la oposición a este sensato plan no es por sus méritos – es acerca de los aliados políticos de los Grandes Contaminadores intentando proteger las ganancias de la industria del combustible fósil. El cambio climático es una amenaza urgente, que ya está afectando a las comunidades en todo el país incluyendo sequías, incendios, el aumento del nivel del mar, y más clima extremo. Es simplemente inaceptable que las amenazas que presenta el cambio climático y los impactos en la salud por depender en fuentes de energía sucia caen desproporcionadamente en comunidades de bajos ingresos y comunidades de color. Dados los claros beneficios de las soluciones climáticas y el peligro de la inacción, muchos estados ya están avanzando y aquellos que esperen corren el riesgo de quedarse atrás.”